Otroci se v Sloveniji že kmalu začnejo učiti angleščino, kmalu bo to postal eden izmed dveh možnih obveznih tujih jezikov v osnovni šoli. Otroci se z angleščino srečujejo tudi v številnih vrtcih. Seveda pa lahko tudi sami pripomoremo k temu, da se otrok uči angleško. Preberite, kako otroka naučiti angleško.
Vsakodnevne situacije in rutino izkoristimo za učenje
Angleščina naj postane del vsakdanjika. Vsakodnevne situacije nudijo številne priložnosti za spoznavanje in učenje angleščine. Otroka lahko vključujemo v aktivnosti, kot so kuhanje, nakupovanje, pospravljanje ali sprehod po naselju. Ob aktivnostih uporabljamo kratke in preproste ukaze, vprašanja, navodila in želje, ki jih ponavljamo na različne načine in v različnih situacijah. Pomembno je, da otroke spodbujamo, da sodelujejo. Zavedati se moramo, da je potreben čas, da otrok usvoji fraze in jih začne samostojno uporabljati. Poleg tega aktivnosti načrtujemo tako, da niso predolge, raje izvedemo več krajših.
Doma se lahko popoldne ali zvečer z otrokom igramo tudi igrice, poslušamo pesmi ali zgodbice. V aktivnosti poskušamo vključiti tudi vsebine, ki se jih otrok uči v šoli in vrtcu. Tako vsebine utrjujemo in nadgrajujemo. Ponavljajoče dejavnosti bodo ustvarile otroku poznano rutino. K temu lahko pripomoremo tudi tako, da ustvarimo okolje, v katerem se otrok srečuje z angleščino. Otrok naj ima doma ali v svoji sobi določen kotiček, kjer hrani vse materiale za učenje angleščine, opremimo ga lahko s knjigami, revijami in napisi v angleščini.
Kako otroka naučiti angleško? Skozi igro in zabavo
Igra je osnovna oblika učenja otroka. Igra predstavlja usmerjeno dejavnost, skozi katero otrok razvija interese, pridobiva nova znanja in veščine. Pomembno je, da se otrok zabava in ne doživlja učenja kot prisilo ali obvezo. To dejstvo lahko izkoristimo tudi pri učenju angleščine. Pomagamo si lahko z igro vlog (dialogi), igro pretvarjanja (predmet iz realnega sveta dobi nov pomen) in igro s pravili (vadimo kratke ukaze in navodila). Za popestritev uporabimo igrače, ki so otroku všeč (npr. družabne igre, pobarvanke, lego kocke, …).
Raznovrstnost metod, materialov in pripomočkov
Učenje angleščine pri otroku spodbujamo na različne načine, pestrost zagotovimo z dobro premišljenim izborom metod, didaktičnih sredstev, materialov in pripomočkov.
Slušni pripomočki
Poslušanje pesmi je izvrsten način, kako otroku približamo angleščino. Predšolski otrok, ki se z angleščino šele spoznava, bo užival v melodiji, ritmu in rimah. Pesmi naj bodo krajše, s ponavljajočim se refrenom in preprostim besediščem. Otroka seveda spodbudimo, da skupaj z nami poje. Tako bo lahko vadil izgovarjavo glasov. Da bo razumel tudi vsebino, si lahko pomagamo s kretnjo, pantomimo in vizualnimi pripomočki.
Šolski otroci naj poslušajo nekoliko daljše pesmi z zahtevnejšo slovnico in besediščem. Najstniki naj poslušajo pesmi, ki združujejo angleščino z njihovimi interesi. Spodbudimo jih lahko, da nam vsebino in glavne ideje pesmi v angleščini s svojimi besedami na kratko predstavijo.
Zgodbe naj bodo kratke, struktura naj bo jasno deljena. Sestavlja naj jih uvod, jedro in zaključek. Z otrokom poskušamo poustvariti zgodbo in glavne teme na različne načine. Za prikaz zaporedja dogodkov lahko uporabimo slikovno gradivo, pantomimo, ples …
Vizualni pripomočki in likovne prvine
Uporaba likovnih prvin predstavlja še en način, kako se otrok uči angleščino na sproščen način. Predšolski otroci se lahko z osnovami angleščine spoznavajo preko risanja, barvanja, izdelovanja preprostih stripov, uporabe gline. Šolski otroci lahko za lažje razumevanje in pomnjenje slovnice in besedišča uporabljajo grafikone, miselne vzorce in tabele.
Vizualni pripomočki, kot so modeli, ilustracije, risbe in fotografije lahko služijo tudi kot dodatna podpora poslušanju pesmi, dopolnijo to, česar otrok morda ni razumel.
Učenje naj bo prijetno
Napačno je pričakovati, da bo otrok takoj usvojil in uporabil vse, kar se uči. Otrokova pozornost se s starostjo izboljšuje, zato je pomembno, da začnemo s krajšimi aktivnostmi, ki jih postopoma podaljšujemo. Ker še posebej predšolski otroci težko ohranjajo pozornost, je pomembno, da se otrok počuti prijetno. K temu pripomore tudi pozitiven odnos starša. Moramo se zavedati, da je učenje tujega jezika dolgotrajen proces. Pohvalimo ne samo znanje, ampak tudi trud, ki ga otrok vloži v učenje. S pohvalo gradimo otrokovo samopodobo in spodbujamo motivacijo za učenje angleškega jezika.
Čeprav je šolski sistem temelj za otrokovo znanje angleščine, smo sami lahko pomemben dejavnik pri tem, da otrok čim hitreje napreduje. Izkoristimo lahko številne možnosti, ki jih okolica ponuja za učenje.